ACASĂ / ARTICOLE / CULTURĂ MEDIA / CULTURĂ, EDUCAȚIE, CIVILIZAȚIE

CULTURĂ, EDUCAȚIE, CIVILIZAȚIE

Și anul acesta, care a trecut pragul secolului XXI de 20 de ani, oamenii l-au petrecut fie acasă, fie la restaurante, sau prin străinătate, fiecare după pungă și preferințe. Înainte de eveniment am citit, pe Facebook, sub titlul „Un Revelion altfel…” o ofertă ciudată, Biblioteca Națională Română invita publicul să petreacă noaptea dintre ani „în cea mai autentică locație din București, în Biblioteca Națională”. În continuare, subliniind că vor „un revelion cu ritm, dans și emoții, și se specifica faptul că petrecerea va fi condimentată de vocea unor mari artiști: Delia, Damian & Brothers, Dj Yanis.” Urmau și promisiunile specialităților c ulinare cu preparate „din marile bucătării ale lumii, sud americane (Uruguay chefs), suchi” etc.

Ei bine, deputatul USR, Iulian Bulai, scandalizat de folosirea sălii Atrium a Bibliotecii Naționale ca locație pentru un Revelion, și de „mizeria și vandalizarea” la care a fost supusă această sală după consumarea evenimentului, a făcut o sesizare pe Facebook, ilustrând spusele cu un videoclip doveditor. Deputatul declara, în continuare, că nu și-a imaginat niciodată c ă Biblioteca Națională a României, care-și împarte spațiul cu Ministerul Culturii, e o „ locație autentică” pentru „un revelion de poveste”. Îl întreba pe dl. Ministru al Culturii, Bogdan Gheorghiu, dacă nu a observat ce se întâmpla pe aleile din jurul clădirii și ce trebuia să învățăm după tragedia de la Colectiv. Își exprima speranța că cetățenii care finanțează Biblioteca Națională vor primi scuze „pentru toată această nesimțire”, adăugând că pentru directoarea Carmen Mihaiu nu are nicio întrebare, este suificient să privim cum arată Sala Atrium a Bibiotecii Naționale pe 1 ianuarie 2020, și „atmosfera” de club de noapte, din restul anului, în „acest templu al culturii, patrimoniului și educației” .

În 3 ianuarie, dl. Bulai a acceptat invitația postului Realitatea plus, ca să-și expună punctul de vedere, după care a fost solicitat și dl. Ministru al Culturii, care după ce a subliniat că are o diplomă, ar fi fost actor dar, nu a jucat niciodată, ci a fost ziarist, realizator de emisiuni culturale. La întrebarea dacă este adevărat zvonul că a lucrat la OTV, a răspuns că la acest post a făcut emisiuni culturale… (?) și , în fine, a fost și este proprietarul unui post TV. Cât despre Revelionul cu pricina, a declarat că nu era în București, dar luni (6 ianuarie) va trimite „corpul de control să constate care este adevărul”. Spunându-i-se că are videoclipul, nu este concludent ? Replica surprinzătoare a fost că ar putea să fi fost făcut în altă parte. Cât despre organizarea Revelionului, dânsul a spus că știa despre un Concert de Anul Nou, ceea ce era un act de cultură. Și a subliniat că, de altfel, asemenea evenimente nu sunt de criticat, dumnealui are de gând să schimbe politica instituției, Biblioteca nu trebuie să servească doar pe cei culți, dumnealui „are o vedere mai largă”, Biblioteca Națională și Ministerul trebuie să satisfacă dorințele oamenilor din popor, maselor! La întrebarea „Ce părere are despre faptul că de Ziua Națională s-a cântat manele pe treptele Ministerului?” Dl. Ministru ne-a informat că acolo există un restaurant, particular, care nu depinde nici de Bibliotecă, nici de Minister. Oricum, manelele se înscriu în „vederile mai largi” sus amintite. La emisiune a răspuns prin telefon și doamna Carmen Mihaiu care, a ținut să sublinieze că dânsa este director general și a declarat că Biblioteca oferă legal spațiu pentru evenimente culturale, științifice, și, acesta a fost un eveniment cultural. Faptul că Biblioteca are personal insuficient și că nu reușește să pună la dispoziția cititorilor cărți intrate cu 2-3 ani în urmă, nu constituie o preocupare nici pentru doamna director general, nici pentru domnul Ministru al Culturii, „nu sunt fonduri!” Eu cred că „nu se cade” să procedeze așa! După cum scria Constantin Noica: „Oricine se întoarce asupra vieții sale, în anii târzii, înțelege că n-a stat prost, poate, cu principiile: își poate justifica oricând, cu principii ultime, faptele sale, rătăcirile sale. Nu și-a călcat principiile, făcând așa. Dar nu se cădea să facă acel lucru (…). „…nu se cade ”nu e un simplu „sentiment” moral, față de rațiunea morală a principiilor. Dacă nu reprezintă chiar o tablă de legi „dată” de Iehova ori scrisă de un legiuitor, ea nu are mai puțin, îndărătul ei, o lege neștiut presimțită. „Nu se cade” este expresia unei realități de alt ordin, cea a Sinelui tău. E o subtilă prezență spirituală a comunității raționale, care te investește ori te destituie fără drept de apel. E ochiul celuilalt, al conștiinței tale mai bune. Fă ce-ți place. Dar dacă nu le place altora, nu-ți va plăcea până la urmă nici ție.”

La sfârșitul lunii decembrie au avut loc mai multe gale ale celebrităților sau ale performanței. Una dintre acestea a fost Gala studenților din Republica Moldova care au sărbătorit a 7-a aniversare a înființării GSORM pentru încununarea performanțelor deosebite ale studenților noștri care-și fac studiile în străinătate, pentru a dezbate idei de „azi” pentru un „mâine” mai bun și pentru a profita de un moment convivial înainte de sfârșitul acestui an și a face planificarea pe încă 10 ani.

Evenimentul a avut două părți și s-a desfășurat sub genericul: Conectarea diasporei cu țara. Prima parte a fost dedicată rubricii GSORM Innovation Hub, în care a avut loc un workshop în care s-a discutat despre modalitățile de implicare a studenților din diaspora în activități de dezvoltare în țară (antreprenoriat, educație, activități sociale, culturale etc). După o pauză, dedicată interacțiunii dintre participanți, a urmat partea a doua: festivitatea de premiere a laureaților rubricii „Excelență”.

Pe lângă rubricile tradiționale (Licență, Masterat, Doctorat), anul acesta au fost adăugate încă două categorii noi: Erasmus (privind valorificarea experienței de a fi student atât în țară cât și peste hotare) și Arte (considerând că și acest domeniu are un mare potențial pentru dezvoltarea societății și pentru susținerea tinerilor artiști din toate ramurile artei)

BEATRICE KISELEFF

Citarea se poate face în limita a 300 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral articolele purtătoare de Drepturi de Autor din cadrul IndependentaRomana.ro sau al revistei INDEPENDENȚA ROMÂNĂ – INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ fără acordul Fundaţiei literar-istorice "Stoika". Pentru mai multe detalii, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa info@independentaromana.ro


Recomandări

Bucureștiul natural și cultural

Fă rai din ce ai… Este o vorbă care mă caracterizează, aşa se face că …

Cultura la zi

Mă așez de multe ori în fața televizorului, urmărind pe diverse posturi, butonând telecomanda și …







Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Toate informaţiile şi articolele publicate pe acest site de către colaboratorii şi partenerii revistei INDEPENDENȚA ROMÂNĂ – INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ şi ai Fundaţiei literar-istorice "Stoika" sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui site sunt interzise. (vezi secţiunea TERMENI ȘI CONDIȚII). Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa info@independentaromana.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ATENȚIE! Postaţi pe propria raspundere! Vă rugăm să comentaţi la obiect, legat de conţinutul prezentat in material. Inainte de a posta, citiţi regulamentul. Ne rezervăm dreptul de a şterge comentariile utilizatorilor care nu intrunesc regulile de conţinut prevăzute la capitolul TERMENI SI CONDIȚII. Site-ul IndependentaRomana.ro nu răspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.




Te-ar mai putea interesa şi articole din: