Ana Pitic și Oana Corcodel, studente la “The Entrepreneurship Academy”, singura facultate de business aplicat din sud-estul Europei – au prima lor afacere la doar 20 de ani.
Fustițele cu luminițe sunt fuste din tulle, cu aplicații luminoase, dedicate atât fetițelor și mămicilor, cât și adolescentelor care vor să atragă atenția, să strălucească la propriu. Proiectul a luat naștere din simpla lor dorință de a găsi o idee de business care să le bucure sufletele și, totodată, să le ajute în activitatea studențească pentru a-și obține creditele prin acest profit. Deși au încercat să dea proiectului tot felul de nume, au optat pentru cel din prezent, clasic și intuitiv, care trasmite cel mai bine ideea produselor. Afacerea a pornit de la un buget redus, ajungând în prezent să beneficieze de o investiție de 45.000€, care a reprezentat boom-ul afacerii lor, câștigată în urma participării la Imperiul Leilor, o emisiune dedicată tinerilor antreprenori. Ideea este una originală, fetele fiind singurele din țară care creează acest gen de articole vestimentare. În ceea ce privește promovarea, Ana și Oana s-au axat pe mediul offline, “căci aici se simte cu adevărat magia fustițelor noastre”, susține Ana. Momentan, cele două antreprenoare intenționează să acopere cât mai mult piața românească, fiind vorba de vânzarea a 9000 de fustițe, dar și de o colaborare cu teatre, școli de dans și grădinițe. Ana și Oana nu exclud posibilitatea ca, în doi ani, afacerea lor să se extindă și în plan internațional, având în vedere confecționarea și altor articole cu luminițe. Nu demult, chiar înainte de declanșarea stării de urgență, cele două studente au reușit să obțină la ”Imperiul Leilor” finanțarea pe care și-o doreau. Cristian Onețiu și Mohammad Murad le-au ajutat să-și transforme visul într-un job de zi cu zi. În prima ediție a emisiunii ”Imperiul Leilor”, Ana Pitic și Oana Corcodel au pășit în platou cu încrederea oamenilor conștienți de valoarea lor. Știau că au o idee bună, aveau încredere că va exista cerere, optimiste sunt din fire, iar vârsta le poate oferi oricând energia de a merge mai departe. Asta au văzut la ele și Cristian Onețiu și Mohammad Murad, care au decis să se asocieze cu cele două fete pentru a pune pe picioare afacerea cu fustițe cu leduri. Ana și Oana și-au lansat oficial business-ul de Ziua Femeii, într-un mall din București. La eveniment a fost și unul dintre cei doi finanțatori ai lor, Cristian Onețiu. „Cristi ne-a ajutat. Înseamnă mult că știm că e acolo pentru noi și că oricând am avea nevoie de ceva îl putem suna”, a spus Ana Pitic la lansarea produsului lor. La rândul său, Cristi Onețiu a declarat că: „E primul pas, să intrăm în câteva zone de retail reprezentative, prin care oamenii să aibă acces la produse mult mai ușor. Evident, deja lucrăm la o grămadă de produse noi pe care să le lansăm și care să continue această industrie în care ele au intrat: fashion tech. Adică tehnologie în haine și în tot ce înseamnă fashion”. De reținut este și faptul că, potrivit studiului realizat de către IVOX „70% dintre români văd antreprenoriatul ca motorul creșterii economice pentru țara noastră. Dintre românii salariați, mai mult de jumătate (50,6%) ar vrea să devină antreprenori. 34% dintre angajati se gandesc să își deschidă în țară propria afacere. Tendința este chiar mai puternică în rândul tinerilor. Aproape 45% dintre studenții români își doresc ca, după ce finalizează studiile să pornească o afacere”, se arată în acest studiu .
Ariciuc Corvin Bogdan
Citarea se poate face în limita a 300 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral articolele purtătoare de Drepturi de Autor din cadrul IndependentaRomana.ro sau al revistei INDEPENDENȚA ROMÂNĂ – INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ fără acordul Fundaţiei literar-istorice "Stoika". Pentru mai multe detalii, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa info@independentaromana.ro