să-ți adresez o întrebare și te rog să răspunzi sincer: ce așteptări ai de la un model electric care, prin Rabla Plus pornește de la 7700 de euro? Evident, foarte mici. În aceste condiții, Dacia Spring, cel mai ieftin model electric din Europa te va surprinde plăcut. Strictul necesar. Asta a fost gândit Spring să le ofere clienților. Și își …
Citeşte articolul »Cielo – fruntașul satului
La 25 de ani de la debutul său în România, Cielo revine pentru un test aniversar menit să ne amintească de unde am plecat. Pentru că, deși Daewoo nu venea cu tehnologii inovatoare, aducea un mare salt în calitate pentru nivelul pieței auto românești din acele vremuri. Trag de mânerul portierei, iar în fața mea se deschide un portal către …
Citeşte articolul »INDUSTRIA AUTO ÎN 2021. NOI ORIZONTURI
În China şi în SUA, ponderea vehiculelor electrice vândute ar putea ajunge la 50% din total, până în 2030. Este tot mai clar că industria auto trece prin schimbări importante în acești ani, iar vehiculele cu zero emisii încep să acopere tot mai mult din cota de piață a motoarelor cu combustie, motoare care vor mai folosite doar până în …
Citeşte articolul »Idealuri frânte
Deși s-a dorit a fi o „mașină a poporului“, pe care să și-o permită oricine și să asigure nevoile de bază ale unei familii, Lăstunul nu a avut nicio șansă. A fost construit atât de neglijent, cu piese de proastă calitate, încât și noi am avut emoții când am condus acest exemplar supraviețuitor. Cele mai de succes automobile din istorie, …
Citeşte articolul »ARO – Regina nopții
Cei care au trăit în România comunistă încă simt fiori reci când aud porecla „Regina Nopții“. Pentru că așa erau supranumite autospecialele ARO de miliție, care inspirau frică oricui se știa cu musca pe căciulă. Acelea erau dubele în care erau băgați atât infractorii, cât și cei care, prin acțiunile lor, încălcau oricare dintre reglementările aspre ale regimului. Însă Regina …
Citeşte articolul »Grand Prix – 1914
Georges Boillot era un tip îngâmfat, mai sigur pe sine decât oricine altcineva, chiar dacă jovial cu presa și mulțimea din tribune. De data asta însă disperarea luase locul îngâmfării. Omul pentru care nicio sarcină nu părea prea grea și care cu o îndrăzneală și o abilitatea supranaturală adusese lumea GP-urilor la picioarele sale era acum mai mult decât dezgustat, …
Citeşte articolul »Petre Cristea-unicul Maestro veritabil al automobilismului românesc (II)
Aureolat de această victorie-cea mai prestigioasă din istoria motorsportului românesc, se va înscrie la startul câtorva competiții naționale-cu rezultate diferite. Dintre acestea cel mai important a fost primul Grand Prix al Bucureștilor programat la data de 1 noiembrie 1936 pe un traseu stradal din zona de Nord a Capitalei, cuprinzând porțiuni din Bulevardele Jianu și Buzdugan. Speculând regulamentul ambiguu va …
Citeşte articolul »Petre Cristea – Unicul maestro veritabil al automobilismului românesc (I)
Un BMW 328 de un alb imaculat iese precis din acul de păr de la Bordei accelerând linear către statuia Aviatorilor prin dreptul căreia trece fulgerător cu peste 140km/h, apoi frânează și intră în zona sinuoasă sub formă de triunghi, încheind încă un tur în trombă, la câțiva metri de picioarele unor spectatori în egală măsură entuziaști și curajoși. “Mașina …
Citeşte articolul »