Într-o altă zi, am descoperit universitatea din Fort Lauderdale (ulterior am aflat că sunt mai multe corpuri) și biblioteca ei, unde am descoperit marea enciclopedie americană, care număra vreo 44 de volume. Am căutat să văd ce scria despre România. Erau vreo 16 pagini. Am găsit un articol despre Nicolae Iorga, în care se menționa că scrisese o istorie a …
Citeşte articolul »Din jurnalul unui brav navigator-Întâmplări pe nava românească Ro/Ro „Tuzla”I
Începând cu data de 1 octombrie trebuia să mă prezint la sediul companiei noastre ROMLINE – Constanța pentru o nouă ambarcare. Îmi plăcea să fiu punctual. Am luat din București trenul potrivit și dimineață am sosit în Constanța. În port se făcuse schimbul de ture între cei care lucraseră pe timpul nopții și cei care urmau să lucreze pe timp …
Citeşte articolul »Voiaj cu nava Eforie, în vara anului 1966 II – Din jurnalul unui brav navigator
În cartul meu am traversat pasa de navigație și am trecut pe lîngă cele cinci porturi: Sandwich, Romney, Hastings, Hythe și Dover, la care se adăugau și două porturi mai mici Winchelsea și Rye, unde au debarcat navele și armata lui William Cuceritorul, în anul 1066. Armatele lui s-au strâns la Hastings. După o luptă, crâncenă, regele Harold a murit …
Citeşte articolul »Voiaj cu nava Eforie, în vara anului 1966
Din jurnalul unui brav navigator În primăvara anului 1966, am fost ambarcat pe nava Eforie, în funcția de ofițer maritim III. Am găsit-o acostată la unul dintre pontoanele Bazinului Nou al portului Galați. Încărca cherestea pentru porturile Rouen în Franța și Londra în Marea Britanie. Mă întrebam, cum de am nimerit pe o navă atât de veche, pe care cei …
Citeşte articolul »De la Colombo, Sri Lanka, din Oceanul Indian, la Constanța România în Marea Neagră II
Din jurnalul unui brav navigator Nava Moinești înainta cu 14,5 Noduri, cca. 26 Km/ oră. Pe timpul nopții, am parcurs distanța dintre Cap Comorin și Canalul de 9 grade Nord, trecând de insula Minicoy, din grupul insulelor M a l d i v e . Dimineață am intrat în Marea Arabiei (NordVestul Oceanului Indian). Am luat drum de 290 de …
Citeşte articolul »De la Colombo, Sri Lanka, din Oceanul Indian, la Constanța România în Marea Neagră (I)
Din jurnalul unui brav navigator Eram în concediu. Am fost chemat telefonic la sediul Romline Constanța și mi s-a cerut să mă prezint perioada contractuală de 6 luni de ambarcare și acum, după ce au solicitat de mai multe ori companiei Romline să fie în ziua de 2 Decembrie 1996 orele 10:00, la Direcția Personal și Învățământ și la Serviciul …
Citeşte articolul »În Atlantic spre Las Palmas de Gran Canaria-Din jurnalul unui brav navigator
Aproape de Ouessant s-a ieșit la Oceanul Atlantic și până la Cap Finistere navigația s-a făcut astronomic sau cu ajutorul radiofarurilor aflate pe insulele sau pe țărmurile Golfului Biscaya. De la Cap Finistere s-a pus prova direct pe insula Gran Canaria. Poziția navei se determina în fiecare cart, pe țărmurile Spaniei și Portugaliei cu ajutorul radiofarurilor sau pe baza măsurătorilor …
Citeşte articolul »Nava „Siret”-Pe mările și oceanele lumii
Din jurnalul unui brav navigator Odată cu începutul noii săptămâni, am participat la probele de cheu și de mare, organizate de șantierul naval, înainte de predarea navei. După ce fiecare șef de compartiment și-a luat postul și oamenii în primire, au început să se verifice funcționarea motorului principal, motoarele auxiliare, a cârmei, a aparaturii de navigație și pescuit, a compartimentului …
Citeşte articolul »Zona de pescuit din Vestul Africii spre santierul naval de la Stralsund
Din jurnalul unui brav navigator! În primăvara anulului 1973 la întreprinderea de pescuit oceanic din Tulcea, se pregăteau echipaje pentru a prelua din șantierul naval de la Stralsund – Germania, navele de pescuit oceanic botezate cu nume de râuri românești, Neajlov, Siret și Mureș. Grea și complicată problemă. Trebuia să găsești pentru fiecare navă, circa 70 de ofițeri și marinari, …
Citeşte articolul »Din istoria Marinei române (III)
Începând cu anul 1965, România a devenit membră a I.M.C.O (Organizaţia Interguvernamentală Consultativă a Navigaţiei Maritime) cu sediul la Londra, care şia schimbat denumirea în I.M.O (Organizaţia Maritimă Internaţională). Sub egida ei au fost elaborate proiectele a numeroase convenții internaționale din domeniul maritim, printre care pot fi amintite: Convenția internațională privind marea liberă – Geneva 1958 – ratificată de țara …
Citeşte articolul »