În numărul din noiembrie 2019 al revistei „Independența RomânăIndependența prin cultură„ redăm câteva pasaje despre următorii artiști plastici:
Arghirescu Alina: Ca artistă plastică, o adevărată enciclopedie a vorbelor și culorii, ca vârstă se află pe drumul, acolo, unde soarele coboară către asfințit.
Pictura sa se bazează pe culori puternice și luminoase. Este o conversație cromatică ingenioasă și foarte folositoare pentru interlocutor. În practică și gândirea sa artistică, Alina Arghirescu este tipul de personalitate care gândește potrivit înclinațiilor naturale, vorbește potrivit cunoștințelor și opiniilor care i-au fost insuflate, dar acționează potrivit obiceiului cu care Dumnezeu prin ursitoarele bune au hărăzit-o.
Arta sa plastică precum vorbele frumoase și la obiect, sunt bile albe primite de Sus, pentru a lumina adevăruri interioare ale ființei umane ca dreaptă și curată expresie a forțelor vitale, fondată pe raporturi obiective și raționale. O discuție cât mai scurtă cu artista Arghirescu Alina despre arta sa plastică devine o totală și colorată reculegere necesară contemplatiei. Culorile, amestec de uleiuri, se topesc pe pânză întru-un ansamblu coloristic de o largă viziune artistică.
În preajma lucrărilor plastice ale domniei sale trăiești un sentiment al unui tremur sufletesc trezit de transpunerea artistei într-o lume a frumosului, cinste și credinței, sentiment redat cromatic cu o tulburătoare forță. Pictura sa trăiește pe propriul ei făgaș cu creativitatea și expresivitatea simbolică în care sub albul luminos aparent se zbat atâtea game cromatice, stăpânite de o anumită decență, semnată Alina Arghirescu
În lucrările domniei sale, de pictură descifrează experimentata lupta cu viața, prin desen, compoziție, culoare; artista deseori cunoscând victoria asupra credinței artistice, a trăit fericirea și mulțumirea învingătorului, mulțumind Creatorului pentru că omul propune, dar numai Dumnezeu dispune!
Nimic fără Dumnezeu!
Mioara Durbacă: Plastica artistei plastice Mioara Durbacă iese în evidență pe măsura subiectelor tip peisaje, propuse și realizate prin desen și culoare ca un exercițiu pictural. Artista își asumă un tip de expresivitate ce aduce, „a parfum de epocă”, prin simțul special pentru raporturi cromatice, pentru detalii expresive sau accente decorative, prin care își permite să ne sugereze că putem deschide „cel de-al treilea ochi”.
Viziunea sa artistică se încadrează în dimensiunile clasice ale unui limbaj plastic propriu. Are calitatea de a ne convinge de profunzimea abordărilor sale picturale. Forța vitală ține de adevărurile interioare ale ființei umane Mioara Durbacă.
Opera sa plastică este rafinată și expresivă; pictura sa păstrează dialogul artistului cu lumea înțeleasă ca o construcție de peisaje, case, fenomenul unei furtuni sau căsuțe liniștite la margine de pădure.
Este o artistă plastică în jurul căreia se poate spera într-un destin promițător al artei contemporane, ca o mare satisfacție atât pentru Mioara Durbacă, dar îndeosebi pentru publicul iubitor de artă și frumos care a descoperit în îndemânare artistei calități care să o propulseze la o scară valorică, pe o treaptă cât mai de sus. Așa să-i ajute Dumnezeu!
Otilia Zaharia (pseudonim pentru Anca Radu): Nici în gândurile mele cele mai frumoase și optimiste, nu aș fi crezut că aș putea întâlni delicatețea și frumusețea, talentul scriitoricesc și îndemânarea, cromatica și desen în arta plastică, într-o singură ființă umană. S-a întâmplat, totuși, în ziua de 20 mai 2019, la lansarea cărții „Mozaic structural”, autoare Otilia Zaharia, pseudonim pentru Anca Radu. Am primit cartea, cu dedicație și pe lângă discuțiile literare, domnia sa mi-a arătat și lucrări de pictură în tehnica acuarelă, un portret care parcă venea în completarea unui text intitulat „Un tablou neterminat”, din ciclul „Fântânile amintirii”. Textul sună trist, despre un tablou neterminat al unui pictor care lăsase pe pânză doar câteva pete de culoare și de lumină. Pe încercarea de a face un autoportret, tabloul reprezintă pe autor, pictorul împietrit cu penelul rămas undeva în aer, rostogolit și înmărmurit, cu ochii larg deschiși.
Doamna Otilia Zaharia are marele dar lăsat de Dumnezeu, prin bunele ursitoare de a exprima prin arta scrisului și expresivitatea plastică a penelului, inteligență, timp, viață.
In schița „Batrâna” – prin desen și povestire, autoarea, scriitoare de proză, poezie și artistă plastică ne arată cu atâta talent fantezie și realitate cum viața ca un tren are stații unde oamenii mai coboară pentru vecie, fără a mai aștepta alte trenuri; terminat de iubire și de viață te duci cu ochii larg deschiși, într-o primă liniște și frumusețe alunecând pe șinele de sub vagonul trenului vieții.
Să întâlnești o asemenea persoana ca artista Otilia Zaharia, nu este la îndemâna oricui.
Mie mi-a surâs acest noroc.
Toată viața omul este un „scormonitor” în tainele științei, arta conversației, arta scrisului, arta culinară a comportamentului. Unii scormonesc în coșurile de gunoi de pe străzi.
Nu trebuie să judecăm pe niciunul dintre ei; și unii și alții suntem noi, oamenii ce locuim pe acest ghemotoc de lut albastru care se cheamă „planeta pământ”.
Mulțumesc doamnă că existați că am avut norocul să fiu contemporan cu dumneavoastră și să vă cunosc, mlădiță creată cu spirit înalt, în corp frumos.
P.S. Soțul domniei sale pe nume Rașcov Gioca-Miroslav a fost un renumit pictor de biserici.
Sisu Vicențiu: Are bogată activitate artistică. Multe lucrări sunt expuse în Galeria Expo Art din Palatul Camerei de Comerț și Industrie – București.
Sensul căutărilor sale în arta plastică este „nostalgia” timpului petrecut în natură, pe care caută să o imortalizeze cromatic pe pânză, întru păstrarea vie a memoriei anilor trecuți.
Tipul de sinteză în arta plastică la care a ajuns după o perioadă de muncă artistică a reușit să-și împlinească vocația cu care a fost dăruit de ursitoarele bune.
Elementul specific artei sale plastice este claritatea prin care manevrează lumina în favoarea operei, dând culorii sațietatea și expresivitatea necesară, care bucură privitul și alină sufletul.
Lucrările sale expuse în expoziție sunt complexe, bogate în desfășurare oferind iubitorilor de artă imagini plăcute din și despre lumea în care trăim.
Plastica sa cu teme variate și multiple are un discurs cromatic ce atinge sfera universalității și adevărurilor general valabile aflate în spațiul înconjurător într-o diversitate de atitudini.
Prof. Pictor Vergil Cojocaru-COVER Expune fragmente, cuvinte potrivite, expresii frumoase și afirmații laudative despre artiștii plastici ce vor apărea în „Cartea amintirilor – loc întâlnire a excelențelor”, lucrare în curs de apariție.
Citarea se poate face în limita a 300 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral articolele purtătoare de Drepturi de Autor din cadrul IndependentaRomana.ro sau al revistei INDEPENDENȚA ROMÂNĂ – INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ fără acordul Fundaţiei literar-istorice "Stoika". Pentru mai multe detalii, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa info@independentaromana.ro