- Trilaterala de la Seul (26-27.05.2024): Coreea de Sud, Japonia, China;
- Reuniunea Clubului Bilderberg (Madrid 30.05 – 02.06.2024);
- Lucrările G-7, Italia (13-15.06. 2024);
- Conferința pentru pace în Ucraina (Elveția 15-16. 06.2024);
- Alegerile europarlamentare (8-9.06.2024)
Ca orice persoană care dorește să fie bine informată din surse publice, îmi pun întrebări referitoare la trecerea sub tăcere a acestor evenimente de către televiziuni și presa din România.
Să fie oare politica editorială a adevăraților patroni care din umbră manipulează și filtrează știrile înainte de a fi livrate cetățeanului român, care se simte păcălit și marginalizat?
Drept urmare, ne propunem să oferim cititorilor date și informații din surse bine documentate despre aceste evenimente care influențează evoluțiile viitoare ale Europei și implicit a țării noastre aflată și ea în turbionul frământărilor și reașezărilor geopolitice, geoeconomice și geostrategice la nivel planetar.
Dar, să analizăm pe rând, fiecare eveniment.
Trilaterala de la Seul (26-27.05.2024): Coreea de Sud, Japonia, China
În perioada 26-27.05, a avut loc la Seul, noua reuniune a Trilateralei (creată în 2008): Coreea de Sud – Japonia – China, cu participarea noului președinte sud-coreean, Jung Yeon-Je, a premierului nipon, Fumio Kishida și a premierului chinez, Li Qiang, având drept obiectiv: „depășirea divergențelor lor profunde, în principal, geopolitice, pentru a relansa cooperarea în domeniile consensuale”.
La încheierea lucrărilor reuniunii la nivel înalt, cei trei oameni de stat, au semnat un comunicat care exprima: „voința de a coopera strâns pentru pacea și prosperitatea regiunii și lansarea a șase inițiative de proiecte în domeniile: comerț, gestionarea catastrofelor, cultură, dezvoltare durabilă și sănătate”.
Președintele coreean, a ținut să precizeze că: „la baza cooperării între cele trei state este înțelegerea și încrederea mutuală”, iar despre această reuniune a concluzionat că: „este o ocazie importantă pentru a consolida și revitaliza procesele între cele trei țări”.
Premierul chinez a făcut apel la: „ieșirea din suspiciunile și neîncrederea alimentate cu abilitate de către SUA”.
Dosarele: Coreea de Nord, situația din Orientul Mijlociu și Ucraina au făcut obiectul unor analize, cei trei oficiali convenind ca periodic să facă schimb de informații și să-și armonizeze pozițiile. Un subiect sensibil, l-a constituit „denuclearizarea peninsulei coreene și pacea în regiune” în condițiile în care, Coreea de Nord anunță lansarea cu succes a unui satelit spion militar și intenția de a construi un gard de protecție pe fâșia de separare de sud.
Premierul nipon a subliniat necesitatea unor demersuri politico-diplomatice pentru „denuclearizarea Coreei de Nord și stabilitatea peninsulei coreene, care este în interesul celor trei țări”, iar premierul chinez a solicitat părților implicate să „dea dovadă de reținere și să evite ca situația să se complice și mai mult”. În continuare, Li Qiang a ținut să sublinieze că: „În calitate de membru permanent al Consiliului de Securitate ONU, China a condamnat testele nucleare ale Coreei de Nord și a susținut sancțiunile vizând frânarea dezvoltării arsenalului nuclear, militar”. Dar, pe un alt plan, China acuză „manevrele militare americane comune cu Coreea de Sud, care ar fi la originea escaladării tensiunilor în regiune”. (la data scrierii acestui material, Pentagonul anunța deplasarea în zonă a unor nave de război pentru efectuarea de manevre militare comune cu Coreea de Sud)
În concluzie, cei trei înalți demnitari au convenit: „să încurajeze încheierea unui acord de liber-schimb tripartit, sens în care se intenționează urgentarea negocierilor. Cele trei state au convenit să creeze un mediu transparent și previzibil pentru comerț și să stabilească un lanț de aprovizionare sigur”.
În ciuda relațiilor extrem de strânse între SUA, Japonia și Coreea de Sud, unde americanii au instalate baze militare permanente pentru a asigura acoperirea de securitate a zonei în fața expansiunii Chinei, iată că, la 27 mai 2024, ingerințele exterioare ale Washingtonu-lui, care au fost obstacole în realizarea acestei reuniuni la nivel înalt, au fost depășite, cele trei state reușind relansarea proiectelor de cooperare economică și comercială, ținându-se seama că cele trei economii sunt complementare și interdependente.
Elementul de noutate al acestei reuniuni l-a constituit instituirea unui sistem de coordonare diplomatică, schimb de informații, schimburi interpersonale, răspuns comun la schimbările climatice și conectivitate logistică.
Premierul chinez, a făcut apel la Seul și Tokyo să: „nu transforme problemele economice și comerciale în jocuri politice sau în chestiuni de securitate și a respins protecționismul cât și decuplarea sau ruptura lanțurilor de aprovizionare”.
Întrebarea care se pune în mod firesc se referă la viitorul relațiilor SUA cu Japonia și Coreea de Sud, în condițiile în care, la 18.08.2023, la Camp David, președintele coreean și premierul nipon, s-au întâlnit cu președintele Biden, având drept obiectiv: „afișarea unui front comun cât mai unit posibil pentru a contracara ambițiile militare chineze și amenințările nucleare ale Coreei de Nord”.
Se pare că, aliații strategici ai SUA în zona Asia – Pacific, încearcă să-și construiască relații solide cu China, în baza unui dialog direct și transparent, realizând că un actor regional și global cum este China, dispune de o putere economică de prim rang care poate susține programe de înzestrare militară cu armament și echipamente militare de ultimă generație și proiecte aerospațiale cu utilitare civilă și militară ,foarte ambițioase și realiste. Aceasta nu înseamnă că cele două state vor renunța la relații de parteneriat strategic cu SUA, știind că existența bazelor militare pe teritoriile acestor țări influențează decisiv politicile sectoriale, inclusiv cele de ordin economic și diplomatic.
Fața ascunsă a pregătirii reuniunii Trilaterale
La 26.05.2024,orele 18.00, premierii nipon și chinez s-au întâlnit la Seul înaintea deschiderii oficiale a lucrărilor reuniunii, pentru a se pune de acord asupra unor probleme ce urmau să fie supuse dialogului și negocierilor politico-diplomatice. Astfel, premierul Kishida a ținut să precizeze că: „dialogurile multilaterale relative la diferite provocări și subiecte controversate care există între Japonia și China, simbolizează voința ambelor părți de a stabili relații constructive și stabile, cât și o dezvoltare continuă a relațiilor strategice și mutuale benefice, în acord cu cele stabilite și reafirmate de președintele Xi Jinping în noiembrie 2023”.
Totodată, premierul nipon a insistat pe faptul că: „stabilizarea relațiilor nipono-chineze de-a lungul multiplelor inițiative era esențială pentru ambele țări și în egală măsură pentru ansamblul regiunii cât și pentru comunitatea internațională”.
Cei doi premieri au examinat rezultatul negocierilor purtate de către experții ambelor delegații pentru a-și armoniza pozițiile în cadrul dialogurilor cu președintele sud-coreean.
Astfel:
– Cooperarea bilaterală:
Cei doi demnitari au convenit să lucreze într-un format care să asigure un dialog și o cooperare multisectorială în domeniile economiei verde și sănătății. În timpul schimbului de păreri, premierul Kishida a declarat că vrea să lucreze pentru: „reluarea exporturilor japoneze de carne de vită, cât și la cele de orez decorticat”, propunând în egală măsură să contribuie la: „continuarea dezvoltării economice post-covid, atât la nivel regional cât și internațional, printr-o cooperare pe terțe piețe”.
S-a convenit să se pună în practică cooperarea concretă pentru ca viitorul dialog economic la nivel înalt să fie organizat la momentul hotărâtor. De asemenea, părțile au decis să colaboreze și în mizele globale cum ar fi dezvoltare, schimbări climatice sau sănătatea mondială, reafirmându-se voința de a favoriza lărgirea schimburilor de persoane, îndeosebi din rândul tineretului, dar și la nivel parlamentar, politic, schimburi între colectivități locale, sport, cultură, turism.
– Subiecte sensibile aflate pe agenda întâlnirii:
Premierul Kishida a reafirmat îngrijorarea sa în fața situației din Marea Chinei orientale, îndeosebi din jurul arhipelagului Senkaku, cât și în privința reluării activităților militare chineze în jurul Japoniei, în colaborare cu Rusia.
În acest context demnitarul nipon a solicitat retragerea imediată a geamandurii de supraveghere chineză a zonei economice exclusive a Japoniei și a reamintit îngrijorările în privința situației din Marea Chinei meridionale, Hong-Kong și în regiunea autonomă a Xinjiang.
Referitor la Taiwan, premierul nipon a declarat că urmărește cu atenție recentele mișcări militare chineze din jurul Taiwanului și a insistat asupra necesității pentru Japonia, ca și pentru întreaga comunitate internațională de a prezerva pacea și stabilitatea în strâmtoarea Taiwan.
Privind deversarea apei tratate de la Fukushima, prin Alps, cei doi premieri au salutat progresele înregistrate în schimburile dintre experți și înalte personalități ale celor două state de la întâlnirea din noiembrie 2023.
– Afacerile internaționale au vizat dosarele: Coreea de Nord, situația din Orientul Mijlociu, și războiul din Ucraina, cei doi premieri convenind ca periodic să facă schimb de păreri și informații. (o parte din date provin din comunicatul de presă al ambasadei nipone de la Paris, din 26.05.)
Reuniunea Clubului Bilderberg (Madrid 30.05 – 02.06.2024)
Reuniunea Grupului Bilderberg, Madrid (30.05-02.06), a fost un prilej de aniversare a șapte decenii de existență a organizației, care își propunea drept obiectiv: „favorizarea dialogului între Europa și SUA” și reunește anual 130-140 cele mai influente personalități la nivel planetar, din domenii variate.
Thierry de Montbrial, economist și geopolitolog francez, directorul IFRI) Institutul Francez pentru Relații Internaționale) care activează de patru decenii în cadrul Bilderberg, afirma în 2008 că: „obiectivul clubului este de a constitui un cerc de influența puternic în domeniul economiei și finanțelor, pentru a face față amenințării comuniste”.
Să fi anticipat că de astă dată este rândul Occidentului să fie acaparat de noua ideologie neo-marxistă globalistă în pregătirea N.O.M.?
Grupul Bilderberg este considerat ca o reuniune a: „stăpânilor lumii” care pregătește elitele conducătoare și direcționează evoluția civilizației umane în interesul unei minorități privilegiate.
Agenda reuniunii din 2024 a cuprins teme de mare actualitate:
-IA (securitatea și evoluția ei)
– Climatul și fețele schimbătoare ale biologiei;
– Actualitatea geopolitică: repoziționări față de Rusia și China; viitorul războiului din Ucraina; evoluții și provocări de securitate în zona Orientului Mijlociu;
– Actuale provocări economice ale UE cu SUA.
SUA a dominat prin prezența celor 30 reprezentanți invitați, de la funcționari guvernamentali de rang înalt, la ziariști de prestigiu (Bloomberg, New York Times, The Atlantic) și CEO a unor entități din domenii de vârf ale noilor tehnologii ale cunoașterii și AI (Microsoft, Google); NCS (Consiliul Național de Securitate); Agenția pentru Securitatea Infrastructurilor (CISI), Cabinetul de Informații Naționale; patronii unor corporații financiare și farmaceutice.
Timp de trei zile cât au durat lucrările reuniunii, nu s-a făcut nicio comunicare privind dezbaterile pe temele menționate, comitetul de pregătire și selecționare a participanților și subiectelor agendei de lucru, a fost dominat de americani.
Totuși, prin unele surse s-au obținut informații din interior, poate cele care trebuiau să ajungă la presă, privind intervențiile conducerilor: Google Deep Mind, Microsoft AI, Mistral AI și Anthropic, referitoare la IA și măsurile de securitate și protecție ce trebuie reglementate.
S-a convenit susținerea financiară a proiectelor de producere a dronelor inteligente de către Ucraina și acordarea de către BEI (Banca Europeană de Investiții), a cărui președinte este pus sub acuzare de Parchetul European, pentru corupție, spălare de bani deturnare de fonduri și Banca Spaniei, de ajutoare financiare și împrumuturi pentru Ucraina.
Un punct important al dezbaterilor s-a axat pe modernizarea capabilităților de apărare NATO și desemnarea premierului olandez, Mark Rutte, ca succesor al lui Stoltenberg la șefia NATO, Rutte fiind un membru activ și important al Grupului Bilderberg.
Ghinion pentru domnul Iohanis, care, în ignoranța sa arogantă, a pus România într-o poziție ridicolă, auto-propunându-se pentru această demnitate, crezând că persoana sa este relevantă pentru a accede la funcția respectivă.
Ce nu a înțeles domnul președinte, este că, la fel ca și Forumul Economic Mondial (Davos) care, prin vocea fondatorului său, Klaus Schwab își exprima: „mândria că membrii clubului sau infiltrează guverne la nivel global prin alegerea conducătorilor de azi și de mâine” (președinți, premieri, șefi de servicii secrete etc.), la fel și Grupul Bilderberg, selecționează și pregătește elitele conducătoare la nivel planetar. Forumul Economic Mondial, prin intermediul programului „Young Global Leaders” (inițiat în 2004), sunt selectați viitorii „stăpâni ai lumii”, care vor modela politica, societatea și lumea care îi înconjoară”, cei 1.400 membri din 120 state stau la baza construirii N.O.M.
Interesant că în China, încă din 2017, a fost creat programul: „Noii Campioni ai Forumului Economic Mondial sub egida „Summer Davos”, care reunește anual personalități din țări emergente: conducători de corporații, lideri ai „viitoarei generații”, personalități și experți din domeniul noilor tehnologii și IA.
De remarcat că, în perioada 27-29.06.2023, a avut loc la Tianjing, o reuniune a organizației cu participarea președintelui Forumului de la Davos și a premierului chinez, LiQiang, având pe agenda dezbaterilor subiecte privind: securitatea alimentară; biotehnologia; climatul și încălzirea climatică; viitoarea monedă globală și IA.
În alocuțiunea sa, Klaus Schwab, a apreciat că: „parteneriatul dintre Forum și PCC (Partidul Comunist Chinez) care durează de 40 ani va trebui aprofundat și adaptat la noile realități geopolitice și la poziția Chinei ca actor global„.
De asemenea, Președintele Schwab a ținut să sublinieze că: „modelul chinez de combatere a pandemiei de Covid și măsurile luate de premierul chinez, de stimulare a dezvoltării economice post-covid, dinamismul social și cooperarea internațională și și-a propus să adapteze modelul chinez de credit social, printr-o modernizare însoțită de tehnologii de supraveghere a maselor, care să fie implementat în Europa și SUA.
UE lucrează deja la un proiect european al identității numerice care ar putea integra: „date sociale, financiare, medicale, profesionale și altele și să stocheze informații personale într-un singur identificant numeric”.
Ca o concluzie, este demn de reținut că atât Grupul Bilderberg, Forumul Economic Mondial și alte organizații similare, fac parte din Oculta Globalistă care își întinde tentaculele devoratoare în cele mai îndepărtate colțuri ale planetei pentru a infiltra agenții săi de influență la nivelul structurilor politice de putere, în locurile de decizie economico-financiară, justiție, structurile de siguranță națională și armată.
Nu sunt neglijate mediile academice, religioase, societatea civilă, organizațiile sindicale, totul pentru a impune noul sistem de guvernanță mondială creat de Nom.
De altfel China, este anual reprezentată la cel mai înalt nivel la lucrările anuale ale Forumului Economic Mondial, aducând de fiecare dată propria viziune privind construirea unei lumi multipolare care să promoveze coexistența pașnică, cooperarea în combaterea sărăciei, efectelor și cauzelor schimbărilor climatice, promovarea noilor tehnologii ale cunoașterii și IA în îmbunătățirea stării de sănătate a planetei, eradicarea bolilor externalizarea beneficiilor țărilor bogate spre țări aflate în dificultate, lupta împotriva hegemonismului de orice fel în luarea deciziilor cu impact global, măsuri de „îmblânzire” a mondializării și efectelor sale secundare.
Ideile și propunerile chineze sunt analizate cu grijă și luate în considerare cu respect de către participanții la aceste reuniuni anuale ale FEM.
Lucrările G-7, Italia (13-15.06. 2024)
Reuniunea aniversară a G-& din Borgo Egnazia (Italia) din 13-15 iunie, a fost un prilej de bilanț al celor cinci decenii de existență și de aducere în actualitate probleme de interes global, pentru a fi supuse dezbaterii în vederea găsirii de soluții adecvate.
UE a fost reprezentată de președintele Consiliului European, Charles Michel și de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. Președinția italiană a invitat la lucrările grupului lideri din: Algeria, Argentina, Brazilia, India, Iordania, Kenya, Mauritania, Tunisia, Turcia, EAU, Ucraina și pe Sanctitatea sa, Papa Francisc I, dar și reprezentanți ai unor ONG-uri și organizații internaționale: Banca Africană de Dezvoltare (președinte), FMI (președinte), OCDE (secretar general), ONU (secretar general), Banca Mondială (președinte), iar din partea SUA a participat președintele Biden.
Reuniunea G-7 a oferit ocazia realizării unei noi întâlniri între președinții Biden și Zelensky și între Biden și Papa Francisc I.
Ordinea de zi a lucrărilor G-7 s-a referit cu precădere la:
– Africa și schimbările climatice și dezvoltarea;
– Situația actuală din Orientul Mijlociu;
– Războiul de agresiune a Rusiei împotriva Ucrainei;
– Migrația;
– IA și energia;
– Africa și regiunea mediteraneeană
Președinția italiană a pus accent pe:
- apărarea sistemului internațional bazat pe reguli, cu o atenție particulară față de războiul de agresiune a Rusiei împotriva Ucrainei și conflictul din Orientul Mijlociu;
- relațiile cu țările în curs de dezvoltare și cu cele cu economii emergente, în particular cu Africa și regiunea indo-pacifică;
- migrațiile, cât și problemele legate de climat, energie și securitatea alimentară;
- IA temeri și speranțe.
Reuniunea a pus în discuție îngrijorarea privind victoria partidelor de extremă-dreapta și suveraniste din majoritatea statelor puternice din UE, dar și din Marea Britanie, apreciindu-se că această evoluție creează falii în coeziunea politicilor UE și încurajarea euroscepticismului.
În timpul reuniunii, serviciile de securitate italiene au informat autoritățile că a crescut violența grupurilor mafiote din regiune, ceea ce a impus luarea unor măsuri de securitate suplimentare pentru protecția participanților la lucrările G-7. La încheierea reuniunii, s-a convenit să se reafirme obiectivul organizației și anume de: „a apăra cu fermitate ordinea internațională bazată pe statul de drept și de a întări relațiile cu țările în curs de dezvoltare”.
Părerea personală este că, panica creată de rezultatele alegerilor europarlamentare din 9 iunie, a fost ca un duș rece pentru globaliști care visează în continuare prin aranjamente de culise să-și conserve pozițiile de conducere și control la nivelul organismelor suprastatale europene, ceea ce a grăbit decizia președintelui francez de a dizolva Adunarea Națională și a organiza alegeri parlamentare anticipate, pentru a salva ce se mai poate salva.
O situație similară este și în Marea Britanie, unde premierul Sunak se teme că fantoma lui Nigel Faraage va bântui din nou regatul unit, ceea ce va contribui la o adâncire a fragmentării în societatea britanică.
Din păcate, clasa politică din America și Europa, inclusiv România, nu-și asumă răspunderea față de evoluția negativă la nivelul traiului zilnic a majorității covârșitoare a popoarelor respective, de politicile antisociale și antieducationale luate de guverne, de starea morală inadecvată a conducătorilor care se comportă deja ca niște satrapi pe propriile feude, de aroganța și birocrația excesivă a funcționarilor publici, de modul partizan în care funcționează justiția, de corupția politică etc.
Toate aceste și multe alte argumente evidențiază că cetățenii nu mai au încredere în modul actual de guvernanță al globaliștilor și își exprimă nemulțumirea prin votul masiv acordat partidelor așa-numite extremiste de dreapta (astfel etichetate de globaliști) și suveraniste care ar putea deveni o alternativă la actuala confuzie și haos ce a cuprins țările occidentale.
Interesul G-7 de a „strânge relațiile” cu țările în curs de dezvoltare, este dat de îngrijorările fostelor puteri coloniale care își văd interesele geostrategice și geoeconomice spulberate din Africa, America Latină, Orientul Mijlociu și Asia-Pacific, de strategia expansionistă chineză și rusă în țările în curs de dezvoltare, țări care se bucură de proiecte de dezvoltare durabilă finanțate de China (prin bănci, fonduri de investiții private sau mari corporații) care corespund aspirațiilor popoarelor pentru o viață mai bună și liberă.
Pe un alt plan, al securității, Rusia asigura pregătirea și dotarea cu armament, echipamente militare moderne a armatelor respective, asigurând și o prezență semnificativă a unor experți militari și trupe de comando aparținând chiar unor corporații „private” (Gazprom, Lukoil s.a.)
Deci, asistăm astăzi la înlocuirea vechilor colonialiști cu o nouă generație de neocolonialiști care înțeleg mai bine modul de acaparare și devorare a bogățiilor țărilor în curs de dezvoltare, dar se comportă cu tact și mai mult respect. Te fură cu zâmbetul pe față și cu mai multă abilitate și aparentă decență decât predecesorii lor.
Conferința pentru pace în Ucraina (Elveția 15-16. 06.2024)
Elveția, țara organizatoare a Conferinței, prin intermediul ministrului său de externe, Ignazio Cassis, a depus eforturi notabile pentru a convinge cât mai multe state să participe la eveniment, sens în care ministrul de externe a efectuat o serie de deplasări la New-York și Beijing, dar și la New-Delhi.
Din cele 160 de state invitate, au dat curs 90, din care jumătate erau din Europa, care a fost reprezentată de președintele Franței, Emmanuel Macron, de cancelarul german, Olaf Scholz, iar SUA a fost reprezentată de vice-președinta, Kamala Harris. China a refuzat participarea, iar Rusia nu a fost invitată, deci au discutat despre modalitatea de a ajunge la pace în Ucraina, fără actorii cei mai importanți.
Cu toate presiunile și unele promisiuni amăgitoare, Declarația finală a fost parafată de reprezentanții a 79 state, din 90. Nu au semnat nici un reprezentant al BRICS (Brazilia, India, EAU, Mexic, Arabia Saudită, Africa de Sud, Indonezia, Armenia, Bahrein, Thailanda, Libia, Columbia, și Vatican).
Grupul de lucru format din majoritate de europeni și americani, au insistat ca în textul final să se introducă prevederi care să se refere la securitatea nucleară a Ucrainei, delegația franceză a făcut presiuni pentru a se consemna: „controlul suveran total asupra Centralei nucleare de la Zaporojia căzută în mâinile rușilor din martie 2022. De asemenea, au fost introduse referiri că: „toți prizonierii de război, soții și copiii ucraineni deportați ilegal în Rusia, să fie imediat eliberați”.
Textul face referire și la securitatea alimentară, subliniindu-se că: „de nici o manieră nu trebuie să fie militarizată, întrucât invazia rusă în Ucraina a avut repercusiuni dramatice privind aprovizionarea cu grâu”.
Elveția a subliniat necesitatea: „găsirii unei soluții politice în Ucraina că fiind esențială pentru stabilizarea prețurilor la alimente pe piață mondială”.
Conferința pentru pace din Elveția a fost prezentată de mass-media globalistă ca un succes politico-diplomatic al UE și SUA cred sperau să formeze un front internațional comun, care să exercite presiuni asupra Rusiei să accepte negocieri în baza propunerilor prezentate de președintele Zelensky și anume: „retragerea totală a armatei ruse din teritoriile ocupate, respectarea și garantarea suveranității și integrității teritoriale a Ucrainei”.
În realitate, Conferința a fost doar un exercițiu de îmbunătățire a imaginii internaționale a lui Zelensky, care a devenit un erou al păcii și spera la o nominalizare pentru Premiul Nobel. În afara promisiunilor de ajutor financiar și militar din partea unor state, inclusiv din Europa, declarația finală este un document care reamintește marile principii de drept internațional încălcate de Rusia, neavând decât o valoare simbolică.
După încheierea lucrărilor Conferinței și a lucrărilor G-7, președintele Putin a efectuat o vizită de stat în Coreea de Nord, unde a reînnoit parteneriatul strategic și a semnat și o alianță militară, care acoperă domeniile economic, energie, alimentar, tehnico-științific și militar, care creează premisele scoaterii țării din izolare și pregătirea condițiilor de acceptare în BRICS, cu ocazia următoarei reuniuni la nivel înalt a organizației, ce vă fi organizată de către Rusia.
De asemenea, Putin a efectuat o vizită de stat în Vietnam, unde și-a exprimat mulțumirile pentru poziția „echilibrată” a Vietnamului în problema Ucrainei și a situației din Asia-Pacific.
Este a cincea vizită a președintelui rus, întrevederile cu noul președinte To Lam și cu Secretarul General al PCV (Partidul Comunist Vietnamez), Nguyen Phu TRONG (cel mai influent personaj al regimului), a prilejuit o reafirmare a interesului celor două părți de a relua „vânzările de armament” și echipamente militare de nouă generație” Vietnamului, în ciuda amenințărilor americane cu impunerea de sancțiuni.
În 2023, președintele chinez Xi și cel american, Joe Biden, au efectuat vizite de stat la Hanoi pentru a încerca atragerea Vietnamului în sfera lor de influență, însă conducerea vietnameză care dezvoltă o diplomație multidirecțională, a manifestat prudență și pragmatism.
Vizita președintelui Putin are și o componentă economică care presupune și o cooperare în domeniul energiei, noilor tehnologii, educației și turismului. La încheierea vizitei, președintele Putin a subliniat că: „întărirea legăturilor strategice cu Vietnamul, este una dintre prioritățile politicii externe și de construire a unei noi arhitecturi de securitate fiabilă în regiunea Asia-Pacific”.
Îngrijorată de rezultatul vizitei lui Putin la Hanoi, administrația Biden a trimis urgent la Hanoi pe sub-secretarul de stat de la externe responsabil de relațiile cu zona Asiei de Est, Daniel Kritenbrink pentru a purta discuții cu conducerea vietnameză, prilej cu care a ținut să reamintească că: „încrederea între cele două țări este la un nivel maxim istoric, iar comerțul dintre cele două state a fost în 2023 de 111 mld $,comparativ cu 3,6 mld$ cu Rusia”.
În tot acest timp, în Ucraina, forțele armate ruse au declanșat atacuri devastatoare în estul țării, în paralel cu bombardarea bazelor aeriene înainte de sosirea aeronavelor de lupta F-16 (potrivit unor informații furnizate presei de către serviciile de informații britanice).
Alegerile europarlamentare (8-9.06.2024) – Înfrângerea Occidentului cu propriile arme
„Momentul decolonizării reprezintă o ruptură în istoria Occidentului, chiar dacă acesta încă mai strivește lumea cu puterea pe care o are, chiar dacă nu este pregătit să părăsească locul de vârf în ierarhia planetară, căreia el singur i-a făcut regulile.
Pentru prima data de la Renaștere încoace, Occidentul este constrâns să se replieze și privește ca spectator redesenarea hărții globului, fără a mai fi la originea acestor modificări.
Pentru prima dată, o elită intelectuală și politică „non-tradițională”, răsare din ceea ce începe să poarte numele de „lumea a treia” și își impune voința de a organiza această lume dincolo de tutela occidentală.
Pentru prima dată, cuvintele de care se servește Occidentul de secole, pentru a-și ascunde mâinile lacome în mănușile virtuții, se întorc împotriva lui.
Supușii au învățat și ei să le folosească și crezând în ele sau manipulându-le la rândul lor, le transformă în arme ale libertății…
…Niciodată îndoiala nu a fost mai profundă.
Niciodată, începând cu secolul luminilor Occidentul nu a reflectat mai intens la raportul său cu lumea, sau, mai degrabă, la neputința sa de a întreține cu restul lumii niște raporturi care să se bazeze pe aservire.
Însă, spre deosebire de epoca Luminilor, îndoiala care se cuibărește în inima mașinăriei intelectuale occidentale este, de această dată, rodul unei confruntări directe cu celălalt”.
(Sophie Bessis, L’Occident et les autres. Histoire d’une suprematie”, Ed. La Decouverte&SYROS, Paris, 2001)
Rezultatul alegerilor europarlamentare transmite un semnal clar actualilor lideri europeni globaliști, care deja, în spatele ușilor „deschise”, își promiteau și își negociau deja poziții și funcții la nivelul organismelor suprastatale europene, că „socoteala de acasă, nu corespunde cu cea din piață”, ceea ce explică și ascensiunea partidelor etichetate (tot de globaliști) drept de extremă dreapta, antisemite, suveraniste, islamofobe etc.
Această stare de lucruri evidențiază că, nici măcar în ceasul al doisprezecelea clasa politică aflată la butoanele puterii în Europa, nu a înțeles că ei îi revine responsabilitatea pentru adâncirea faliilor la nivelul societății europene, grație lipsei de coeziune și viziune a politicilor sectoriale promovate, care s-au dovedit de multe ori aberante și împotriva contribuabilului european care din taxele și impozitele pe care le plătește, asigură logistica de care are nevoie funcționarea instituțiilor euro-atlantice.
Înfrângerea Europei cu propriile arme ,s-a manifestat și în relațiile Europei cu restul lumii, trezirea conștiinței și demnității la nivelul noilor elite „tierre-mondiste” a arătat fostelor metropole că, au apus vremurile când țările lumii a treia avea nevoie de tutela marilor puteri care le-a aservit total intereselor corporațiilor multinaționale occidentale, pierzându-și autonomia deciziilor politice și guvernamentale.
În lucrarea „La defaite de l occident” având drept autor pe antropologul și eseistul francez, Emmanuel Tod, se face o analiză realistă și bine argumentată a mizelor conflictului NATO-Rusia și implicațiile sale pentru echilibrul lumii, în care este implicat la rândul său Orientul Mijlociu. Autorul apreciază că, „războiul din Ucraina este un eșec occidental”.
Și nu este singurul care a avut curajul să tragă acest semnal de alarmă, de exemplu, Nicolas Dupont-Aignan a subliniat în cadrul recentelor sale interviuri la diverse posturi de televiziune că: „Nu Rusia este pe cale de a se ruina în războiul cu Ucraina, ci Franța, care se află într-o gravă criză politică și economico-financiară”.
De asemenea, ex.premierul, Dominique de Villpin, a atras atenția că: „o escaladare a războiului din Ucraina, poate fi mortală pentru Franța și pentru Europa. Ce ar trebui făcut? Să izolăm diplomatic Rusia”.
Analiștii politico-economici și militari de la institute de cercetări și strategii din mai multe țări europene, au considerat că: „Vasalitatea Europei față de SUA, a adus cu sine prăbușirea economică a Europei, creșterea gradului de îndatorare pentru a face față cheltuielilor de înarmare angajate în cadrul NATO, pentru a face față provocărilor ce vin din direcția Moscovei, cât și pentru a suporta cheltuielile de înarmare și de funcționare a instituțiilor din Ucraina, care depind de finanțarea externă”.
Un alt eveniment politico-diplomatic care exprimă dinamica relațiilor internaționale și o cursă contra cronometru pentru fidelizarea membrilor și elaborarea unei strategii coerente de cooperare multidirecțională într-o viitoare Nouă Ordine Mondială bazată pe multipolaritate, l-a constituit cea de-a 23-a Reuniune a OCS (Organizația pentru Cooperare de la Shanghai) care reunește 9 membri (China, India, Iran, Kazakhstan, Kirghistan, Uzbekistan, Pakistan, Rusia, Tadjikistan) unele fiind membre BRICS, împreună având o pondere din PIB-ul mondial de 22% (2019), 42% din populația lumii; 20% din resursele mondiale de petrol; 38% din rezervele mondiale de gaze naturale; 40% din cărbunele lumii și 30% din rezervele de uraniu.
Conform Cartei organizației, există o serie de principii care stau la baza funcționării sale, numite adesea drept „spiritul de la Shanghai” și se referă la: „adeziunea la scopurile și principiile Cartei ONU, respectul suveranității și integrității teritoriale a fiecăruia, neamestecul în treburile interne a fiecăruia, egalitatea între statele membre și reglementarea tuturor problemelor pe calea negocierilor”.
Respectarea acestor principii constituie baza noului model de securitate și cooperare regională de la stat la stat, respectând diferențele de opinii fără o aliniere forțată la poziția statelor membre mai puternice. Statele membre au reglat unele dispute teritoriale, au instituit măsuri de încredere și au redus mijloacele lor militare la frontiere, ceea ce constituie un adevărat pact de neagresiune.
A 23-a Reuniune la nivel înalt din 3-4 iulie, de la Astana (Kazakhstan) și-a propus să pună în discuție cooperarea crescândă și viitorul organizației în contextul geopolitic extrem de volatil și tensionat care se simte la nivel planetar. India a fost reprezentată de șeful diplomației care a transmis mesajul premierului Modi că: „OCS să fie sigură, semnificând securitate, cooperare economică, conectivitate, unitate, respectul suveranității și integrității teritoriale și protecția mediului”.
Președintele Xi a folosit această ocazie pentru a da curs invitației președintelui Tokaiev de a efectua o vizită de stat în Kazakhstan.
În alocuțiunea sa la întâlnirea celor două delegații, președintele Xi a ținut să precizeze că: „relațiile de prietenie, escaladării și expansiunii terorismului în zona dintre cele două state au o istorie de peste 32 ani și au rezistat probei timpului și vicisitudinilor conjuncturii internaționale și a întărit parteneriatul strategic global permanent, unic în felul lui,dând un exemplu de solidaritate, beneficii reciproce și succes între țări vecine.”
S-a evidențiat că din 2013, Kazakhstanul participă la Inițiativa Centurii economice a drumului mătăsii, cu rezultate fructuoase.
Președintele Putin a evocat nevoia de a întări cooperarea și schimbul de informații între agențiile de securitate în cadrul SRAT (Structura Regională Anti-tero) care are drept scop monitorizarea mișcărilor teroriste și național extremiste din regiune, în contextul escaladării și diversificării formelor fenomenului terorist.
OCS alături de BRICS se dorește să deplaseze centrul de gravitate economic, politic și militar spre zona eurasiatică pentru a dezvolta o mondializare paralelă cu cea promovată de SUA, NATO, UE. Secretarul General al OCS, Zang Ming a subliniat că: „unul din rolurile cruciale ale organizației rămâne prezervarea securității și stabilității regionale, lupta împotriva mișcărilor fundamentaliste și separatiste”.
Pe de altă parte, Președintele Xi a ținut să asigure că Rusia este considerată ca un coechipier în construirea unei lumi multipolare, care să renunțe la hegemonismul SUA și Occidentului în relațiile cu alte state. Această reuniune a cimentat și mai mult relațiile în cadrul BRICS, care și-a deschis ușile pentru primirea de noi membri de pe toate continentele, ceea ce creează deja un disconfort vizibil administrației americane și Ocultei globaliste.
Se cuvine, ca la acest punct să facem câteva precizări și anume: Președintele Putin a ținut să reamintească că sancțiunile unilaterale impuse Rusiei și Iranului de către SUA și UE, sunt ilegale și se pot transforma într-o armă îndreptată discrețional împotriva statelor care nu se conformează politicii expansioniste imperialiste americane, care pentru a se salva din criza economico-financiară profundă, jefuiește popoarele de patrimoniile acestora aflate în bănci americane și europene, victimă fiind oricare stat inclusiv membrele OCS.
De asemenea, președintele rus, pentru a fideliza și mai mult pe Lukașenko, a aranjat că Belarus să participe la lucrările OCS, prilej cu care să fie acceptată ca membru, ieșind astfel din izolarea diplomatică impusă de SUA și UE.
Interesant că la lucrările OCS a participat și Secretarul General ONU, Gutieres, prezență care a ridicat standardul internațional al organizației, transmițând un semnal în direcția SUA și UE, că ONU este o organizație a popoarelor libere de orice fel de intervenții hegemonice, chiar și din partea marilor puteri.
Lipsa premierului indian, Modi la această reuniune se datorează incidentelor frontaliere cu China care nu și-au găsit o rezolvare definitivă, cât și rivalității geopolitice istorice cu China, alimentate cu abilitate de Marea Britanie și SUA.
În încheierea lucrărilor, Președintele Xi a anunțat intenția de a organiza o Reuniune Internațională pentru pace în Ucraina și Gaza, de genul celei organizată în Elveția, dar cu participarea tuturor părților aflate în conflict.
În concluzie, această reuniune a fost un succes și ar putea constitui un pas pentru unificarea OCS cu BRICS, obiectivele celor două organizații fiind aproape identice, ceea ce ar crea un front larg pentru crearea unei Ordini Mondiale Multipolare.
În timp ce lumea este cuprinsă de frenezia schimbării actualului model de guvernanță mondial, la București, guvernul Ciolacu prin MAE a refuzat viza de participare a delegației Rusiei la reuniunea OSCE, bineînteles la ordinul unchiului Sam, iar mesajele reprezentanților români au fost lipsite de conținut și viziune.
De altfel, participarea delegației române ca țară gazdă la dezbateri, a fost inexistentă și în unele situații, ridicolă.
Dar, asta nu este tot.
În aroganța sa și dispreț față de Parlament și poporul român, Președintele Iohanis în disperarea sa să capteze bunăvoința stăpânilor pentru a primi o sinecură într-o organizație internațională, și-a impus poziția în cadrul CSAT, obținându-se unanimitatea membrilor în privința donării către Ucraina a singurului sistem funcțional Patriot, fără a primi în schimb ceva.
Grav este că raportul prezentat de ministrul apărării era negativ în privința acestui aranjament, exprimând îngrijorarea că se va produce o vulnerabilizare a securității spațiului aerian românesc.
Dar, raportul, în mod inexplicabil a „dispărut” și nu a mai fost supus analizei membrilor CSAT.
În opoziție cu atitudinea trădătoare a președintelui și guvernului român, premierul ungar Orban, că ne place sau nu, a avut curajul să-l înfrunte în conferința de presă comună pe Secretarul General NATO, J. Stoltenberg, exprimând poziția fermă a guvernului de a nu: „se implica în războiul din Ucraina, nici financiar, nici militar prin trimiterea de armament și echipamente și nici în tranzitarea sau staționarea de trupe NATO pe teritoriul Ungariei”.
În plus a cerut ca atât el cât și următorul Secretar General NATO să se angajeze public că Ungaria nu va fi sancționată pentru această poziție.
Aceasta a fost și condiția Ungariei pentru a acorda în ultimă instanță numirea olandezului Rutte la conducerea organizației.
Pentru a fi clar, premierul ungar a ținut să mai precizeze că guvernul nu primește ordine de la UE și NATO, ci numai de la poporul ungar.
Mai mult, după preluarea președinției rotative a Consiliului European, pentru șase luni, premierul Orban a efectuat o vizită surpriză la Kiev, iar apoi la Moscova, fără a-și informa conducerea UE, ceea ce a stârnit un val de critici din partea presei globaliste și a stăpânilor de la Washington, care consideră Europa în integralitatea sa, un vasal docil.
În încheiere, cred că a venit momentul reconstruirii instituționale române, prin curățarea în profunzime a putregaiului care erodează de 35 ani întreaga arhitectură politică, instituțională și administrativă la nivel central și local care s-a bazat pe mediocrație, nepotism, relații de cumetrie transpartinice, inclusiv cu grupuri de interlopi și de crimă organizată, pe șantaj și intimidare, pe delațiune și pe protocoalele secrete încheiate de SRI cu instituțiile judiciare.
Acest model de guvernanță trebuie aruncat la coșul de gunoi al istoriei recente, considerându-l parte a tranziției politice și un experiment eșuat, deci, este nevoie de o reconstrucție din temelii a instituțiilor având la bază principiile meritocrației și patriotismului care să promoveze oameni de stat care își asumă responsabilitatea apărării intereselor românilor și României, inclusiv în relația cu partenerii strategici.
Poporul român trebuie să conștientizeze că se află la o nouă Cruce a destinului când trebuie să aleagă a redeveni stăpân și nu străin în propria țară, să renunțe la poziția umilitoare în care se află în fața străinilor, să-și unească vocile pentru a-și recăpăta demnitatea și stima de sine.
Ar fi păcat ca să ratăm această nouă întâlnire cu destinul, pentru zecile de mii de tineri care obțin prin eforturi proprii și ale familiilor, rezultate remarcabile la olimpiade internaționale de științe exacte, inventică, robotică, IA, cât și la diverse discipline sportive, care plasează România pe primele locuri în Europa și în lume, însă în țară sunt ignorați de politicieni și guvernanți cu o slabă pregătire, campioni ai imposturii și aranjamentelor de alcov.
De aceea, îndemn electoratul român din țară și străinătate să-și folosească votul pentru alegerile prezidențiale și parlamentare cu înțelepciune, pentru a aduce în prim-planul vieții politice și guvernamentale, oameni care să aducă o nouă viziune privind modelul de guvernanță și organizare spirituală a societății românești, în fața provocărilor generate de un climat internațional tensionat, plin de agresivitate și volatilitate!
Lectură fructuoasă!
Gl. Bg. (rtr) Gheorghe DRAGOMIR
Președinte Centrul de Etică și Strategii
Citarea se poate face în limita a 300 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral articolele purtătoare de Drepturi de Autor din cadrul IndependentaRomana.ro sau al revistei INDEPENDENȚA ROMÂNĂ – INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ fără acordul Fundaţiei literar-istorice "Stoika". Pentru mai multe detalii, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa info@independentaromana.ro