La începutul anului, chiar în plină pandemie, Andreea Moldovan (21 ani) și Raul Prodan (24 ani), absolvenți ai Universității de Vest din Timișoara, respectiv Universitatea Politehnică Timișoara, s-au gândit la o nouă perspectivă asupra educației din România. După aproape o lună în care și-au pus ideile pe hârtie, cei doi au început să dezvolte ceea ce urma să devină PointEd. Pe lângă fișierele pline de documente din Drive, a exista si entuziasmul celor doi care le-a dat avânt să continue și să creadă în visul lor. Colacul lor de salvare a fost comp e t i ț i a SIA – Social I m p a c t Award în care au decis să înscrie proiectul. Cei doi au fost nevoiți să își prezinte ideea și au fost ghidați de întrebări și subpuncte pe care trebuiau să le discute ș i , implicit, să le clarifice. Juriul competiției, format din Alexandru Ghiță, Ciprian Stănescu, Diana Certan, Raluca Cocuz, Zoltán Bereczki, Marta Ușurelu, Irina Ciocan Stănescu și Tamina Lolev, au văzut potențialul platformei educaționale PointEd și au decis că aceasta trebuie să facă parte din lista celor 15 idei finaliste. Vestea că proiectul era deja în finală i-a bucurat pe cei doi și le-a dat încredere că vor reuși să pună platforma în aplicare. Drept urmare, chiar de-a doua zi, Andreea a început căutările pentru a mări echipa cu oameni dornici să impacteze lumea întrun mod pozitiv.
Din prietenii cei mai apropiați le-a selectat pe Ioana Palade (22 ani) și pe Iris Micu (20 de ani). Ioana este pasionată de educație de când era mică, iar în echipa PointEd ocupă poziția de metodologist – realizează structura și metodologia cursurilor ce urmează a fi urcate în platformă. Datorită numeroaselor programe de voluntariat în care este implicată, Iris a fost aleasă pentru poziția de fundraiser, unde se ocupă de tot ceea ce reprezintă parteneriate cu ONG-uri și firme care pot susține demersul platformei. După câteva căutări pe canalale de social media, Andreea a găsit-o pe Ștefania Iancu (24 ani) care și-a dorit să își aducă aportul de cunoștiințe în ceea ce privește strategiile de marketing online pentru platformă. Pe Diana Petcușin (22 ani), graphic designer-ul echipei care se ocupă de tot ceea ce reprezintă identitatea vizuală PointEd în online, a găsit-o stând din vorbă în vorbă cu tot felul de persoane. Ceea ce i-a unit pe cei șase a fost chiar dorința de a schimba ceva în sistemul educațional din România și de a lua parte la un proiect cu adevărat special. Cum membrii echipei sunt din orașe diferite – Timișoara, Arad, București – meeting-urile de grup, ori ședințele de creație, s-au mutat în online. Google Meet este rețeaua pe care se întâlnească de cel puțin două ori pe săptămână și discută cât mai multe lucruri, astfel încât task-urile să se desfășoare cum trebuie, iar comunitatea și platforma să crească frumos. „Îmi doresc să fim în aceeași încăpere când facem brainstormingul. Vreau să pornim cronometrul și să scriem pe foi, să desenăm, să explicăm gesticulând. Faptul că ne aflăm fiecare în fața unui ecran distruge interacțiunea și fluxul de idei. Dar faptul că deși ne aflăm la kilometri distanță și colaborarea dintre noi rezistă, acest lucru îmi dă speranța că în ciuda condițiilor, oamenii de calitate vor face lucruri de calitate”, spune Andreea Moldovan.
De ce au ales să facă tocmai o platformă educațională de cursuri online? Deoarece după un research amănunțit și-au dat seama că în România nu există, încă, un loc în care se pot găsi cursuri corect structurate, în limba română, și nici comunități de oameni cu experiență în anumite domenii care să vină cu un volum de informații relevante pentru cei cu adevărat pasionați. Astfel, PointEd își dorește să fie acea platformă online care va aduce la aceeași masă creatori de conținut, tineri pasionați, companii și ONG-uri atrase de domeniul educației și al învățării. Cursurile prezente în această platformă vor aparține de mai multe domenii, tocmai pentru a acoperi o plajă largă de cereri. Acestea vor fi atât pentru cei pasionați de profilul real – matematică, IT & computers, statistică; de cel uman – arte, istorie, limbi străine, psihologie; pentru business – digital marketing, management & leadership, dezvoltare personală, dar și de domeniul wellbeing – sport, gastronomie, nutriție. „PointEd își propune să vină cu o soluție online de material didactic bine structurat, ușor de accesat de oriunde, și cu un proces de învățare diferit și eficient. Dorim să aducem la un loc oamenii care au ceva de spus, cu cei care doresc să învețe pe bune, din experiențele pe care alte persoane le-au trăit de-a lungul carierei profesionale. Considerăm că experiența celorlalți poate avea un impact mult mai mare asupra individului, decât învățarea definițiilor și a formulelor”, povestește Raul Prodan. Platforma educațională PointEd va fi lansată în luna Octombrie, în acest moment lucrându-se intens la ea și la conținutul propriu-zis. De asemenea, în online echipa realizează încă de pe acum campanii de awareness pentru a putea câștiga notorietate, urmând ca pe parcurs să prezinte creatorii de conținut, să țină câteva webinarii înainte de lansarea platformei, iar după ce aceasta va fi gata, să înceapă promovarea către noul spațiu virtual educațional. În primul an vor avea nevoie de circa 15.000 euro astfel încât să poată susține business-ul.
Banii vor fi direcționați în principiu către marketing, deoarece își doresc să atragă atât creatori de conținut, cât și utilizatori noi, către plata serviciilor de editare a materialelor și către optimizarea și îmbunătățirea platformei. Independent de rezultatul concursului SIA, își doresc să formeze parteneriate cu diverse companii pentru a oferi cursuri calibrate la nevoile pieței de muncă, pachete de recrutare și cursuri destinate companiilor la început de drum, dar și să creeze comunități solide în jurul educației și în domenii mai specifice. În urma unui modest studiu de piață efectuat de către echipă, au remarcat că din 50 de subiecți cu vârste cuprinse între 18 – 36 ani pe care s-a aplicat un chestionar, aproape 90% au vizionat cel puțin un curs online educațional în ultimul an. De asemenea, trei dintre cele mai căutate domenii au fost IT & Software, Arte și Dezvoltare Personală. Peste un an, mai exact în 2021, echipa își dorește ca spațiul virtual de predare – învățare PointEd, să fie cea mai complexă și cunoscută platformă educațională din România. Până atunci însă, au nevoie de oameni pasionați din diverse domenii, care să li se alăture, să îi ajute să crească și să producă conținut relevant pentru comunitate. Cei care își doresc să facă parte din echipă, să realizeze cursuri online sau poate chiar să le sponsorizeze proiectul, îi pot contacta pe adresa de e-mail pointed.ro@gmail.com.
Citarea se poate face în limita a 300 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral articolele purtătoare de Drepturi de Autor din cadrul IndependentaRomana.ro sau al revistei INDEPENDENȚA ROMÂNĂ – INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ fără acordul Fundaţiei literar-istorice "Stoika". Pentru mai multe detalii, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa info@independentaromana.ro